Blog

Kupujemy bieżnię elektryczną – czy warto?

Bieżnia elektryczna jest doskonałym urządzeniem dla osób chcących zadbać o ogólną sprawność fizyczną, a także chcących zrzucić kilka zbędnych kilogramów. Przede wszystkim dlatego, ponieważ można umiejscowić ją w domu, co pozwala na wykonywanie treningów o każdej porze dnia i nocy. Osoby, które chcą stworzyć swoje domowe centrum fitness, powinny dowiedzieć się, na co zwrócić uwagę podczas kupna bieżni treningowej.

Czy zwracać uwagę na producenta bieżni elektrycznej?

Wiele osób pragnie stworzyć domową siłownię. Jednak nie każdy ma wystarczająco duży budżet, aby móc pozwolić sobie na sprzęt od najbardziej rekomendowanych producentów. W takim razie sporo osób zadaje sobie kluczowe pytanie, czy produkty od mniej renomowanych producentów nadają się do użytku?

Jest to kwestia dosyć dyskusyjna, ponieważ nawet najbardziej renomowana firma czasami posiada w swoim asortymencie sprzęt, który okazał się w praktyce kompletnym niewypałem. Tak więc podczas kupna bieżni elektrycznej warto przede wszystkim zwrócić uwagę na rekomendacje specjalistów, opinie klientów, czy też własne odczucia. Oczywiście na samym starcie zdecydowanie powinniśmy odrzucić jakiekolwiek chińskie urządzenia oraz tzw. “no name’y”. W ich przypadku z pewnością coś będzie nie tak. Można więc stwierdzić, że przy ograniczonym budżecie naszym kluczowym zadaniem powinno być wyszukanie marki, oferującej dobrej jakości urządzenia fitness w przystępnej cenie. Stosunek ceny do jakości jest tutaj kluczowym aspektem.

Parametry techniczne bieżni treningowej

Jeśli w naszym domu ma pojawić się nowa bieżnia elektryczna, to na pewno warto spojrzeć nieco przyszłościową i kupić taką, która będzie nas zadowalała pod każdym względem. Na rynku można znaleźć zarówno klasyczne bieżnie, które nie posiadają zbyt dużo funkcji. Przeznaczone są one po prostu do wykonania treningu. Jednak idąc dalej w las możemy znaleźć również urządzenia, które mają wbudowane wiele zaawansowanych funkcji. Zaliczyć można do nich:

  • regulacja mocy,
  • dostosowanie poziomu nachylenia,
  • gotowe programy treningowe,
  • liczenie spalonych kalorii,
  • pomiar tętna,
  • wykres z podsumowaniem treningu.

Bieżnia elektryczna – dlaczego warto ją mieć?

W dzisiejszym świecie nie zawsze mamy czas na to, aby odwiedzić klub fitness lub siłownię. Stąd też profesjonalna bieżnia elektryczna w domu to ogrom zagwarantowanych możliwości. Przede wszystkim możemy wykonać trening fitness, biegowy, cardio lub aerobowy kiedy nam się tylko podoba. Nie musimy się nigdzie spieszyć. A oprócz tego możemy skończyć z wieloma wymówkami, aby w końcu zacząć regularnie trenować.

 

 

Posted on

Komu przyda się bieżnia elektryczna w domu?

Sprzęt do ćwiczeń o zaawansowanej funkcjonalności to nie jest coś, co wybiera dla siebie każdy. Dla niektórych osób taki zakup to poważna potrzeba. Elektryczna bieżnia to sprzęt, który ułatwia i uprzyjemnia dbanie o dobrą formę. Komu potrzebna jest bardziej niż innym?

Biegać komfortowo, bez względu na pogodę

O bieżni powinien pomyśleć ktoś, kto lubi biegać. Trudne warunki atmosferyczne nie staną na przeszkodzie ulubionej aktywności sportowej. Bieżnia elektryczna (https://www.marbo-sport.pl/pol_m_Sprzet-Cardio_Bieznie-1023.html) stoi w domu, więc to, jak jest na zewnątrz, nie ma żadnego znaczenia. Można ćwiczyć, kiedy tylko się chce. Przy nieco gorszej pogodzie do biegania niektórzy mogą zdecydować się na trening na świeżym powietrzu. Gdy jest w domu profesjonalny sprzęt do ćwiczeń, można pozostać i nie ryzykować zdrowiem. Treningu się nie opuści. Bieżnia to także wybór dla kogoś, kto chce biegać, ale nie ma gdzie. Niekiedy trzeba by iść czy jechać daleko, by mieć dobre warunki. Zwykle wtedy kończy się na zaniechaniu takiej aktywności. Zamiast rezygnować, lepiej stworzyć sobie w domu możliwość biegania.

Sprzęt sportowy o zaawansowanej funkcjonalności

To wszystko, co powyżej, możliwe jest dzięki każdej bieżni. Bieżnia elektryczna to sprzęt dla kogoś, kto poszukuje zaawansowanej funkcjonalności. Pod względem funkcji i różnych możliwości takie modele oferują najwięcej. Są różne programy treningowe do wyboru. W niektórych bieżniach można dodatkowo tworzyć własne. Mierzone są: czas, dystans, spalone kalorie, tętno. Jest regulacja kąta nachylenia. Urządzenia mają podświetlany wyświetlacz LCD. W niektórych modelach są: gniazdko USB i głośniki. Jest wiele funkcji i dodatków, by zapewnić sobie najlepsze warunki do treningu. Można też zadbać o to, by mieć w tym czasie duże poczucie komfortu.

Bieżnia dla myślących poważnie o bieganiu


Bieżnię taką najlepiej polecić komuś, kto poważnie zastanowił się nad treningiem i wie, że będzie biegać. Jest to sprzęt, który zajmie nieco miejsca. Nie jest z najniższej półki cenowej. Warto mieć pewność, że z bieżni elektrycznej będzie się korzystać. Przy rozważaniu wszystkich za i przeciw warto pamiętać o korzyściach zdrowotnych i podobnego rodzaju. Trenując na bieżni, dba się o:

  • dobrą kondycję,
  • szczupłą sylwetkę,
  • siłę mięśni nóg,
  • układ krążenia,
  • układ oddechowy,
  • zwiększenie szybkości,
  • redukcję poziomu stresu.

Każda z tych korzyści mogłaby zachęcić do biegania. Wszystkie to bardzo przekonujący argument za taką aktywnością i za zakupem bieżni. Czy rzeczywiście ma się zamiar biegać, to jest ważne przy zakupie każdej z nich. W przypadku elektrycznej bardziej, bo wydatek jest większy. Za to trening na niej jest bardziej urozmaicony, a więc i atrakcyjniejszy. To pomoże wytrwać w dobrym postanowieniu.

 

Posted on

Cechy i trening na domowej bieżni elektrycznej

Sport uprawiany w domu, na własnych warunkach, to aktywność, która może przynieść oczekiwane efekty. Po pierwsze, ruch można wykonywać o dowolnej porze, kiedy tylko jest na to chwila. Po drugie, aby wykonać trening nie trzeba iść do siłowni – co zabiera dużo cennego czasu. Po trzecie, ćwiczenia w odosobnieniu dla wielu ludzi są bardziej komfortowe niż w zatłoczonej sali. Choć dla wielu ludzi tego rodzaju ćwiczenie może być nudne i mało motywujące to, to w praktyce można wykorzystać wiele ciekawych urządzeń poprawiających skuteczność oraz mobilizację do treningu. Jednym z tego rodzaju mechanizmów jest bieżnia elektryczna. Jak ćwiczyć na tego rodzaju sprzęcie? Jakie skutki przynosi trening na bieżni? Czym cechuje się dobre urządzenie do ćwiczeń domowych?

Bieżnia elektryczna – cechy dobrego urządzenia

Bieżnia elektryczna – MarboSport to sprzęt, który może być wykorzystywane zarówno do treningu odchudzającego, utrzymującego formę, jak i przygotowawczego do różnego rodzaju zawodów sportowych. Jednak by mogła ona spełnić oczekiwania nawet najbardziej wymagających użytkowników powinna przede wszystkim być:

  • stabilna,
  • posiadać odpowiedniej wielkości pas biegowy, 
  • być wyposażona w czytelny wyświetlacz,
  • posiadać sporo różnorodnych funkcji – prostych w obsłudze – pomiar tętna, ilość spalonych kalorii, długość przebytego dystansu, prędkość poruszania się,
  • posiadać składaną konstrukcję i kółka jezdne do transportowania urządzenia,
  • być lekka i poręczna.

Wyżej wymienione czynniki to najbardziej cenione cechy bieżni. Dzięki nim możliwe jest swobodne wykonywanie treningu, jak również kontrolowanie wyników sportowych. Konstrukcja bieżni umożliwia zarówno spacerowanie, jak i wykonywanie szybkich i gwałtownych ruchów. Jak zatem ćwiczyć na tego rodzaju sprzęcie?

Skuteczny trening na bieżni

Wykonywanie aktywności w domu, wcale nie musi oznaczać spadek efektywności czy zadowolenia z treningu. Dobrze dobrane ćwiczenia mogą przyczynić się do utraty masy, rozwijania formy, kształtowania figury czy nawet procesu rehabilitacyjnego po różnego rodzaju urazach, chorobach czy operacjach.

Skuteczne odchudzanie przy pomocy bieżni elektrycznej może stać się przyjemne. Na sprzęcie ustawionym przed telewizorem można ćwiczyć zajmując się oglądaniem ulubionego serialu. Ponadto możliwość doboru intensywności ćwiczeń, czasy wysiłku czy jego rodzaju przynosi bardzo widoczne efekty. Nowoczesne mechanizmy dają możliwość wyboru prędkości czy poziomu nachylenia. Tzw. chodzenie pod górę to główny etap wykorzystywany w treningu odchudzającym.

Na sprzęcie domowego użytku można także wykonywać:

  • trening cardio,
  • interwały
  • długie wycieczki biegowe połączonych ze spacerem, 
  • ćwiczenia w chodzie,
  • marsz pod górę,
  • czy rozgrzewkę oraz ćwiczenia kończące trening.
Posted on